Tuesday, February 23, 2010

Chips chips

Igår lyckades jag med att hitta tahini, det var en rätt liten burk men bättre än ingenting alls. Det finns en ekologisk affär rätt nära oss som har tofu och soya-produkter. Handlade tahinin där, är lite trött på ost faktiskt. Ville ha något grått på mackorna kände jag.

Jag var på en föreläsning om Versailles idag efter min lektion som slutade 14, det var inte obligatoriskt men jag gick in dit ändå och ska registrera mig på den imorgon. Jag vet inte riktigt hur det där fungerar med extrakurserna, jag vet iallafall att man får något slags "plus" vilket kan vara bra. Satt där i två timmar och lyssnade på en man som pratade om trädgårdar och drottningar och vackra byggnader. Blev rätt trött.

Jag och Viktor gick sedan till starbucks där vi köpte kaffe och sen satte vi oss vid notre dame på en bänk och åt. Viktor sa "paris är så jävla klyschigt, kolla på dom där fåglarna där vid notre dame", när jag kollade på fåglarna såg jag hur de flög runt som i en dans, precis som de gör i filmer när något ska vara speciellt eller vackert. Det var kul.

Sitter och försöker skriva en text nu tills imorgon, man kunde lämna in den i övermorgon också, men om man gjorde det, skulle den fan vara jävligt bra, sa hon ungefär. Jag skriver den nu och lämnar in imorgon för att inte få prestationsångest sen. Ok ska göra tahinimackor nu och äta och sen skriva den. Ok kul hejdå.

No comments: