Wednesday, April 7, 2010

swish

Jag är trött. Jag har gått på stan. Jag har handlat solglasögon. Jag har handlat mat. Jag har handlat nikotin. Jag har rökt cigaretter. Jag har gått på en lektion. Jag har gått på en till lektion, efter den första lektionen. Jag har fnissat lite. Jag har köpt kaffe på starbucks. Jag köpte en pain du chocolat till den. Jag njöt av den. Jag tuggade chokladen i den. Jag tycker att criossanter är så jävla tråkiga. Jag stör mig på att en del äter sånna till frukost. Jag stör mig på köttätare lite. Jag stör mig på vegetarianer som tycker att köttätare är onda. Jag stör mig på lite olika saker då och då. Jag gillar olika saker lite då och då. Jag är lite oförutsägbar för mig själv, faktiskt.

Lite lurig.

Blev glad när jag handlade på apoteket för jag kom undan som en fransyska, beviset för det är att hon pratade jättesnabbt och jag svarade kvickt men nonchalant. Meningarna bara kom, inget tänkande innan, bara ut ur munnen helt naturligt. Kände mig smidig. Köpte mat och pratade med butikstjejen där också, om vädret. Helt naturligt. Fan vad fransk jag är. Fan jag vill stanna kvar och skaffa vänner här tror jag. När kan kan språket helt naturligt kanske jag kan få kompisar.. kanske.. kanske inte.. nej jag åker hem, men jag måste ju underhålla språket sen, annars är det bortkastade pengar!

Äsch, orkar inte tänka framåt. Jo det måste jag.

No comments: