Wednesday, May 5, 2010

devenir gris

Min livsnjutarstil ruinerar mig! Köpte en liten flaska vin för 2 euro så att jag inte har möjlighet till att dricka mer än tre glas. Det är sjukt hur jag super när jag kan, om jag köper en stor flaska dricker jag upp hela, även fast jag inte ska gå ut. Det känns inte bra! Måste chilla med alkoholen faktiskt. Men det är så gooooooott.

Min lärare gillar vindrickare.

Ska hem till Sarra i min klass, hon är skön hon.

Nu måste jag handla mer vin, jobbigt. Vi ska på ett ställe där det serveras goda drinkar, fast dom är svindyra tydligen. Ok får köpa en enda drink och sen inget mer. Har fonetik imorgon, skolkade idag, inget smart drag. Har sammanlagt missat 4 lektioner sen jag började kursen. Missar man 6 blir man utkastad tydligen. Jag har sån jävla ångest! Tänk om jag blir sjuk någondag? De lektioner jag har missat har jag missat för att jag har varit bakfull, och det är enbart fonetiklektionerna som är tidigt på morgonen, för att jag tycker att dom är så jävla tråkiga och att jag får för mig att jag redan kan uttala bra, det är en lögn. Min fonetik är inte så bra, jag pratar jättehackig franska. Bättre på att läsa och skriva. Vill bara mjukt, melodiskt och med så lite brytning som möjligt.

T.ex ordet "peuvent" (verb för att "be able to" i femte person) "dom" uttalas PÖV", det är sån skillnad från i svenska språket där alla bokstäver uttalas.
Jag kan glömma ibland och få för mig att det uttals t.ex "pövee" med liknande sådana där ord i femte person. Tänk om jag uttalas så på provet! Då är jag KÖRD!!!!!!!!!!!!!!! Åh jag har lite ångest.

No comments: