Sunday, March 14, 2010

hallojoj

Har ont i magen, hungrig, som man är tre gånger om dagen. Eller mer.
Min mamma och pappa har varit här och jag testade att snusa, kändes ovanligt. Jag sitter mest och streamar curb your enthusiasm på dagarna, dricker néskaffe och kollar på skärmen. Har inget sug efter att gå ut och gå längre, är väldigt hemmastadd. Lever som jag lever hemma, som en soffpotatis. Har inte sovit bra den senaste veckan, känner mig sliten.

Mycket kul har hänt, har kollat på turistgrejer med mamma och pappa. Jag och mamma var på lafayette och glodde, jag fick en klänning i present, som är urringad i ryggen. Jag är så jävla tjusig i den klänningen, om jag ska vara ärlig.
Den kan man ha när man vill vara jävligt tjusig. Man lyckas med att vara tjusig om man vill vara det och sätter på sig den klänningen.

Har ju prov varje fredag, har alltid ångest på måndagarna när man får tillbaks provet, är alltid rädd att få provet sist. Har änsålänge inte fått det, men kanske får imorgon, man vet aldrig!

Jag är duktig på att göra slarvfel, typ glömma ` och ´ och då får jag avdrag i poäng på ordet. Typ om jag skriver etudiant istället för étudiant.
Jag glömmer jämt dom. Slarvig.

è uttalas - ÄÄÄ
é uttalas - EEEEEE
e uttalas - ÖÖÖ
ê uttalas - ÄÄÄ också

Så dom är skitviktiga.

Je (jag) uttalas alltså JÖÖÖ
étudiant uttalas EEEtudiant
très uttalas trÄÄS

osv blabla. mkt viktigt på fonetiklektionerna.

har inget att skriva om. är trött.

No comments: