Saturday, April 3, 2010

om dina tankar vore

Åh vad jag har städat, diskat, torkat upp salt och samlat tequilaflaskor, vinflaskor, champagneflaskor och vodkaflaskor i en prydlig rad på mitt skrivbord, här i "vardagsrummet"
Igår var jag och Martin på Panthéon och stirrade på saker, sedan satte vi oss på jardin du luxenbourg och drack vårat rödvin i en petflaska, hade lite sol i ansiktet. Vi promenerade sedan den 10 minuters långa vägen hem och handlade tre vinflaskor, vodka och tranbär. Lagade mat, hängde med Viktor, skrattade och hade det kul.
Några klasskamrater kom förbi också, det gick helt okej.
Imorse åkte Martin och jag har slängts tillbaka till min Paris-vardag.

Jag har en sorglig känsla i min kropp, jag ville att han skulle stanna lite längre.. jag började gråta när jag städade och kände mig lite som i en film då, ensam kvinna i Paris. Det är inte ett dugg sorgligt, bara lite ensamt. Men jag har Viktor och massa andra roliga här.

Ikväll ska jag kanske spela schack med en klasskompis och jag vet inte om jag ska gå ut. Det känns som att jag har supit varje dag. Jag har druckit så himla mycket vin med Martin och Viktor, men jag vet inte vad jag ska göra annars ikväll... hmmm.... nu kan jag iaf se fram emot att Marlena kommer!

No comments: